karinberglund

Alla inlägg under januari 2013

Av Karin Berglund - 22 januari 2013 15:04

Igår var mamma och jag och lyssnade på en man som berättade om Fitline.

Och Fitline gör så att man mår bättre man kan få mer energy, hans mamma mådde jättedåligt och orkade ingenting för hennes man hade dött så då provade hon Fitline och efter några minuter så städade hon hela huset och hon ringde och frågade vad hon kunde göra mm   


Han berättade om 3-4 drinkar för oss, vi fick smaka en som smakade svartvinbär, sedan så fanns det en som smakde typ apelsin tror jag, en var som lite kolsyra och smakade lite fanta typ.

Sedan den med orange lock var till småbarn.

Men burkarna går inte efter ålder, så vi säger jag som väger runt 50 kan dricka den stora burken, dom går efter hur mycket man väger osv.


Den som smakar svartvinbär kan man bli röd utav någonstans på kroppen, mamma blev illröd i ansiktet och öronen men det var bara bra och det var inget farligt.


Så åk till Järvsöfolkan kl 18.30 på måndag, det är värt det! och ni kommer må mycket bättre!!   


     

Av Karin Berglund - 22 januari 2013 10:21

Idag är det hemstudiedag med mycket läxa.. bara svenska för vi har nationella prov i det om typ en eller två veckor..

Det är läsförståelse, man ska skriva en insändare, skriva en jobbansökan och läsa minst 20 sidor i sin bok..


Iaf igår var jag i skolan sedan åkte jag hem, kl halv 7 åkte jag och mamma och kolla när det var en man som berättade om en drink som man kan må bättre av och barn kan också dricka det, hans barn som var 3 år hade problem med magen men nu är det bättre för hon/han har druckit den drinken, det finns olika drinkar med olika smaker, vi fick smaka en som smakade svartvinbär, skriver mer om det sedan, när jag kom hem satte jag på datan och skypade med sis och sedan så ville två killar också skypa med oss och en av dom bor i samma lägenhet med min bror Viktor    klockan typ 11 så sa vi hejdå, för Elins (som jag skypa med först) dator dog för det var slut på batteri och han som bor med Viktor skulle fika med Viktor och nån, så då orkade inte jag var uppe nå mer så jag gick och la mig men somnade inte förrän 12-1   


Men nu ska jag lyssna på musik och försöka få läxorna gjorda!     

Av Karin Berglund - 19 januari 2013 16:49

Japp då var det lördagkväll/ eftermiddag, det känns som att det är kväll för det är mörkt :)

Det är så fint på kvällarna när solen går ner när det är härliga färger på himlen och kall snö på träden! :)<3

Nu sitter jag hos pappa och väntar på att maten ska bli klar :)
När jag kom hit idag så gjorde jag, farmor och Agnes tårta (för jag fyllde 13 7 januari) som vi fikade sedan och så fick jag en parfym som kan bli två parfymer, 500 kr och ett kort på Viktor och mig när vi var mindre som jag ska spara och ha när jag flyttar hemifrån :)<3

Jag har varit sjuk i veckan här så jag känner mig lite trött, och precis när jag hade typ somnat så ringde sis och ville prata för hon var påväg hem :) men det gjorde inget för mig! :D <3

Ni får ha en bra lördagkväll och ta det lugnt! :)<3

Av Karin Berglund - 18 januari 2013 21:40

Fredag och fredagsmys spenderas i sängen, trött och musiken e på högsta volym! :D <3


Idag har jag varit i skolan och det var väl bra, gick trögt, inte riktigt pigg för jag har varit sjuk sedan i måndags men kände att jag måste till skolan då jag mådde bättre men inte riktigt pigg va jag.. tog i lite för mycket på gympan så jag fick j*vligt ont i halsen så gick lite försiktigt, men det var inte det lättaste när man hade lite spring i benen och såg alla andra springa farmför en   men vi hade redskap efter så då tog jag det lite lugnare fast än jag typ inte kunde gå för jag fick jätteont i fötterna när jag sprang/gick för jag glömde gympaskorna hemme..    

guud vad jag klagar!  


Aja! imorgon drar jag till badhuset med mamma och Tilde, vill inte men vad gör man inte för mamma/Tilde, men jag tänker iaf inte bada för det har jag inte lust med!    efter det åker vi till Ljusdal för att möta mormor, Angelina och Theodore och sedan så ska jag försöka få med mig Angelina så vi åker med bussen till pappa  som bor i en liten by utanför Färila typ    Viktor (min storebror) ville att jag skulle komma upp så han kunde skypa/fb med tjejen   

Tyvär så har jag inte hittat nån kille än, så ni vet killar där ute så e jag singel     


Nä nu somnar jag snart så ska leta sis (viktors tjej, som har blivit min syster, hon e 18!    )  så hon kan hålla mig vaken, för jag vill inte sova än!   pöss påre sis!       


Godnatt! puss!       


Av Karin Berglund - 17 januari 2013 16:09

Det här är mitt första inlägg på den här bloggen, Jag har haft en till blogg här på bloggplatsen.se men jag kände att jag ville göra en paus för jag hade inte tid att blogga varje dag och så var det lite mycket. Men nu är jag tillbaka igen och ska försöka blogga varje dag   


Jag bor i Hälsingland, jag är 13 år. Jag kommer skriva om lite allt möjligt   


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards